لیبل و برچسب

این‌یک واقعیت است که رقابت بین کالاها و خدمات روزبه‌روز بیشتر شده و شرکت‌ها تلاش می‌کنند که متفاوت از دیگر شرکت‌ها باشند و همچنین مصرف‌کننده‌هایی که به اطلاعاتی بیشتر در مورد محصولاتی که قصد خرید دارند احتیاج دارند که با متنوع شدن محصولات دستیابی به این اطلاعات پیچیده‌تر شده و مصرف‌کننده خواستار یک محصول با هویت در بازار موفق است ازاین‌رو برچسب یا لیبل یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باعث تبعیض بین محصولات شده است.

ابزار‌های زیادی برای جذب مخاطب و تبلیغ محصولات وجود دارد که برخی از آن‌ها در هنگام تولید و عرضه، مورداستفاده قرار می‌گیرند. لیبل یا برچسب معمولا هنگام بسته‌بندی روی محصول نصب می‌شود و علاوه بر تبلیغ، ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی را درباره محصول به مصرف‌کننده انتقال می‌دهد.

در دنیای تجارت امروز، برندها همیشه به دنبال ایده‌های تازه و جدید برای بازاریابی بهتر خود هستند. هرچه  طراحی لیبل حرفه‌ای، جذاب و بهتر باشد، شانس بیشتری برای جذب مشتری خواهید داشت. هدف اصلی بیشتر سازمان ها افزایش فروش آنهاست و این تنها در صورتی امکان پذیر است که مشتریان از شما راضی باشند. بازاریابی یکی از راه‌هایی است که به برند‌ها در وسوسه مشتری در خرید محصولات یا خدمات خود کمک می کند. در سیستم بازاریابی مدرن، طراحی حرفه‌ای لیبل محصول بسیار ضروری است و می‌توان گفت به اندازه خود محصول مهم است. به عبارت ساده‌تر، لیبل‌ها برای جلب مشتری‌های آینده و به اشتراک گذاشتن تمام جزئیات محصول استفاده می‌شود. یک طراحی لیبل حرفه‌ای و گیرا می‌تواند محصول شما را تولید و یک طراحی لیبل بد می‌تواند آن را خراب کند.

طراحی و شکل ظاهری لیبل لیبل وسیله‌ای برای نمایش ارزش برند شماست. اینکه محصول شما چیست و چرا از سایر برندهای موجود در بازار برتر و متفاوت است. برای اینکه رهبر بازار باشید، تفاوت با رقبا بسیار حیاتی است، با این حال متفاوت بودن کافی نیست؛ فقط برای زنده ماندن در بازار باید متفاوت باشید، برای درخشش در بازار باید در تک تک نمونه های ابراز خود باید حرفه ای عمل کنید.

با این وجود، در فضای کنونی رقابت کالاهای مصرفی که به طور فزاینده‌ای رقابتی است، نیاز به برجسته شدن در بازار بزرگترین انگیزه برای بازارها است که از مرزهای طراحی لیبل خود خارج شوند و چیزی جدید و مهیج را امتحان کنند. مهم نیست که در کدام صنعت هستید یا از کدام بستر آنلاین برای خرید استفاده می کنید، همیشه با طراحی لیبلی روبرو می‌شوید که شما را برای مدتی به آن مرتبط می‌کند. قفسه های فروشگاه همیشه با محصولات رنگارنگ پر می‌شوند. چنین لیبل‌هایی همیشه برای جلب توجه مشتری شما با رقبا مبارزه می‌کنند.

مصرف کنندگان ممکن است اهمیت زیادی به آن دسته از مواد چاپی که در چاپ لیبل محصولات استفاده می‌شود ندهند، اما در واقع، این موضوع کاملاً بسیار مهم است. طراحی جذاب برچسب و بسته بندی نقش مهمی در کمک به تصمیم گیری صحیح خرید به مصرف کننده دارد. این موضع باعث آگاهی مردم می‌شود و برند شما را به روشی ساده فراتر از سایر کمپین‌های بازاریابی مانند تبلیغات می‌شناسد.

بر اساس بسته بندی محصول و طراحی برچسب موجود در آنها، در ادامه مطلب با چند روند مهم طراحی آشنا خواهیم شد که در سال 2021 می توانید از آن ها استفاده کرده و از رقبای خود پیشی بگیرید.

از مهم‌ترین دلایل استفاده از برچسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• لیبل‌ها می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا محصول را شناسایی کنند.

• به متمایز ساختن محصول نسبت به سایر محصولات مشابه کمک می‌کند.

• استفاده از لیبل می‌تواند باعث جلب هرچه بیشتر توجه مشتریان شود.

• برچسب یک ابزار بازاریابی بسیار مهم است که از آن‌ها برای افزایش فروش در زمان خرید استفاده می‌کنند.

• به کمک لیبل‌ها می‌توان اطلاعات لازم در خصوص نام برند، محصول، درجه‌بندی، صنعت و … را با مشتریان به اشتراک گذاشت.

اما همان‌طور که اشاره شد، استفاده از لیبل‌ها از دید مشتریان نیز اهمیت زیادی دارند. از جمله دلایلی که برچسب از نظر مشتریان نیز مهم است می‌توان موارد زیر را نام برد:

• لیبل‌ها به مشتریان کمک می‌کنند تا برندی را که مشتاق به خرید آن هستند را به‌سرعت شناسایی کنند.

• برچسب می‌تواند به مشتریان اطلاعات مهمی در خصوص این که آیا محصول موردنظر مناسب آن‌ها است یا خیر، بدهند.

• لیبل‌ها همچنین می‌توانند شامل اطلاعات ضروری و مهمی در خصوص مواد تشکیل‌دهنده، اندازه، کیفیت و … محصول در اختیار مشتریان قرار دهند.

    PAGE TOP